Välgörenhet & Nollan

OKey Miichi för att straighta ut några saker, jag är varken en stat eller ett "folk", men jag vet att det går att starta krig ändå- se bara på George W Bush, han kunde som "världsledare" starta ett krig mot många människors ogillande i ett modernt samhälle som vi lever i på 2000-talet. Så jag tror nog att jag som ensam person kan starta ett krig mot dig och nej don´t worry im not gonna kill you, som du skrev "i krig används dödligt våld" i mitt krig så änvänds munnen våld är något som jag är enormt emot!

"hahah du kan nog inte göra mer än att lyfta en sedelbunt gumman" Tyvärr som svar på tal på detta citat så måste jag säga att jag inte använder mig av sedlar utan av cashkortet så jo tack det orkar jag faktiskt lyfta! Jag är ju för sjutton tjej och har handväskan fylld med allt möjligt, vet du vad en sån väger?! Så att lyfta en sedelbunt/cashkort är nog inga probs.

Du skriver att vi "stoltserar vart vi rör oss och över våra ägodelar" hur kommer det sig då att så många vill röra sig runtom där vi är?! Tror allt bara handlar om avundsjuka! Kan ta igår som ett bra exempel, på Laroy tänker sig många att det bara är, som miichi kallar dom bratsen, är där- hur kommer det sig då att ställen som bland annat detta "invaderas" (för trött för att komma på ett bättre ordval!) av den såkallade förorten?!

Och hur kom språket in i denna debatt?! Hur som helt så det enda jag kommer kommentera om detta är att denna dialekt är stockholmska!.

För att komma till ditt sista inlägg om den såkallade "tunnelbaneincidenten" jättefint att ni båda skänkte pengar för vet du vad det är både fem kronor mer än vad jag skulle ge och hundra kronor mer än vad jag skulle ge, så enkelt är det jag är inte typen som ger pengar så där, om jag vill skänka bort mina pengar så ger jag dom till välgörenhet, skulle aldrig falla mig in att ge pengar sådär. Varför vet jag inte men så är det bara, låter drygt kanske, men jag vill inte öppna min väska sådär och ta upp plånboken osv. dessutom så vet ju alla vart pengarna går till, skulle jag vilja ge bort något till dom skulle jag kunna gå och köpa en baugette till dom, sådär då har dom fått käk! och jag har fått några pluspoäng hos S:t Per. 

XoXoXo

Klasskillnader watch and enjoy
http://www.youtube.com/watch?v=VNtDZ-dkFUg&feature=related 

http://www.youtube.com/watch?v=1g1XNPs_tdg



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0