5timmar och sol

Idag, onsdag, den 23/4-08, klockan 08.00 var det dags för nationella prov i Svenska-skriftligt. 5 timmar hade vi på oss (08.00-13.00), OMG vad min första tanke, alla som känner mig vet att jag inte är typen som gillar att sitta still i ett knäpptyst klassrum, jag är en pratkvarn. Men sömnig som jag var hade jag inget val än att pallra mig till skolan!
         Det blev ju inte bättre av att solen skiner starka strålar in i fönstret, längtan efter att bara vara klar och kunna springa ut och sätta sig blev allt större och större, märktes på alla att tiden hellre hade spenderats ute i solen!
Provet i sig var väll inte direkt svårt- temat var Sagor och myter. Sedan var det 9 olika uppgifter som man kunde välja mellan, därefter skulle man skriva antingen en krönika, debattartikel eller essä. osv. 
      När provet väl var avklarat gick Anne-Marie,Karo och jag en snabbis på stan, kikade bland annat in på Buttericks, gud vad den affären är rolig! Sedan var det bara att gå tillbaka till skolan för vår kära samhällslektion (okej roligt ämne, men vår lärare har 5-6 skruvar lösa så hmm ja inte så rolig lektion) Efter cirka 20 min hade alla lycktas prickas av i närvaron, och hon har hunnit upprepa samma sak ungefär 500 ggr! Får åka till nått byggvaruhus och införskaffa en skruvmejsel och sätta allt tillrätta!

Efter skolan så har det hunnits med att vara ute i solen, jogga en liten runda (i bara T-shirt o jogginbyxor), men puh vad jobbigt det var, fortfarande aningen täpt i halsen =/, och nu bara ta det lungt och förbereda inför morgondagen.
    Imorgon ser dagen ut hittills skola vid 10.00-12.00, skööönt! Plugga en stund på Stadsbibblan med tjejerna, därefter sola i Vasaparken med Pier, ja du är allt bra lat du! :P Sedan är jag helt fri, känns riktigt skönt att inte vara helt bokad.

P.S Hade världens mysigaste eftermiddag igår med Mr Skitunge (hihi) i Kungsan, så skönt i solen, snart är verkligen sommaren här! D.S

XoXoXo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0